2010. szeptember 19., vasárnap

A legtökéletesebb pizza

Már régóta tervezem egy internetes szakácskönyv létrehozását, hát most sikerült is rávennem magam az első bejegyzésre. A Blogom olyan ételekről fog szólni amiket már ki is próbáltam. Ha tudok majd mellékelek fényképet is, bár az ízléses tálalásban nem vagyok otthon:D még!

Szóval az első recept:

Régóta keresem a tökéletes pizzatészta receptet. És örömmel jelenthetem, hogy tegnap megtaláltam!
Mindig is jobban szerettem a házi készítésű pizzákat, de a tészta sosem volt az igazi. Eleinte próbáltam tojást, tejet beletenni, de csak rosszabb lett a tészta.
Egy kis ételtörténelem:
Az eredeti olasz pizza régen a szegények étele volt, hiszen abból készült amit a földművesek maguk is elő tudtak állítani. Ez a lisztes kenyértészta, paradicsomszósz és a háznál tartott állatok tejéből készült sajt volt.
A tészta nagyon egyszerű volt: víz, liszt, só. Ezzel a kombinációval nagyon könnyen ropogós tésztát lehet készíteni.
A recept amit tegnap kipróbáltam Jamie Oliver pizzatészta receptje.
Hozzávalók:
800 gr fehér liszt
100 gr búzadara (a titkos hozzávaló, semmiképpen ne hagyjátok ki belőle)
1 ek cukor (a legjobb barna cukorral)
1 ek só (ha lehet tengeri, bár én sima házi sóval készítettem)
20 gramm élesztő (lehet szárított por alakban is, de én jobban szeretem a hagyományost)
kb. fél liter víz, a liszt minőségétől függ
1 ek extraszűz olivaolaj (ez ugyan Jamie receptjében nem volt benne, de szerintem jót tesz neki)

A vízet langyosra melegítjük, feloldjuk benne a cukrot, majd beletörjük az élesztőt. Hagyjuk állni lefedve10-15 percet. Ezt nevezik felfuttatásnak. Ha a teteje felhabosodik akkor jó.
Egy nagy tálba összeöntjük a hozzávalókat, összekeverjük, majd elkezdjük gyúrni. Szükség esetén még tehetünk hozzá vizet, vagy lisztet. 10-15 perc alatt tökéletesen össze lehet gyúrni a tésztát. Ezután 30 percig hagyjuk lefedve száraz, szobahőmérsékletű helyen, míg kb. a kétszeresére dagad. Ezután gyúrjuk át még egyszer, majd vágjuk 4 darabra. Én ebből kettőt eltettem a fagyasztóba, mert nem akartam 1 kiló tésztát kisütni:D
A maradék kettőből gömböt formáztam és belisztezett gyúródeszkán kerekre és vékonyra nyújtottam.

A szósz:
Mint mindent ezt is saját ízlés szerint állítottam össze.
1 fél fej lilahagyma
4-5 cikk fokhagyma
1 doboz aprított paradicsom paradicsomlében (konzervformában a teszkó áruházban találtam) - igen, ez itt a reklám helye:D
Oregano, kakukkfű, bazsalikom, só, bors - ízlés szerint

A paradicsomot lével együtt lábasba öntjük. Én tettem hozzá 1 dl vizet mert nagyon sűrű volt. Megfűszerezzük és alacsony lángon főzzük amíg a paradicsom darabok szét nem főnek. Nagyon könnyen leég!!! Ha kell öntsünk hozzá még vizet. Amikor megfőtt és elég sűrű lett, adjuk hozzá az apróra vágott hagymákat. Akkor csak a végén, mert így intenzívebb íze lesz, nem főnek ki belőle az illóolajok. Lefedve kicsit hagyjuk állni.

Kész a tésztánk és a szószunk:D Állítsuk össze akkor a pizzát.
A szósszal kenjük meg a kinyújtott pizzatésztáinkat és ízlés szerint rakjuk meg feltéttel.
Én a következő sorrendben raktam rá dolgokat: alulra mozarella sajt szeletek, rá feketeerdei füstölt sonka, hagymaszeletek, pár szelet füstölt sajt, majd reszelt trappista sajt.
Ezután be a sütőbe és 180 fokon (villanysütő) 20-25 percig sütöttem.


4 megjegyzés: