2011. június 29., szerda

Lazac filé garnélával, Mozarellás Bruschetta-val és valami Görög saláta utánzattal

Na már megint rég írtam, de most egy igazi ínyencség jön. Nem olcsó kaja, de nagyon megéri... Egy romantikus estére egy üveg fehérbor mellé, gyertyafénnyel. A legjobb a receptben, hogy hamar megvan. Az előkészítés kb. fél óra, és 10 perc alatt kész az egész sütéssel mindennel.

Kezdjük a salátával:
Hozzávalók:
Cherry paradicsom (vagy koktélparadicsomnak is nevezik) félbevágva
Pritamin paprika (minél több színben rakunk bele annál jobb)
Alma (valami édesebb fajta)
Kígyó uborka
Feta sajt (mondjuk én a Lidli-ben találtam valami krémfehér sajtot, kicsit sósabb de ugyanolyan jó)
1 citrom leve
olivaolaj

cukor
bors
bazsalikom és petrezselyem (mivel salátáról van szó, legyen friss. Mindenféle multiszuperhipermarketben kaphatóak már kb. 200 Ft ért)

Mindent vágjunk fel ízlés szerinti darabokra és próbáljunk meg mindenből ugyan annyit rakni, semmi ne domináljon. Nekem mostanában a fél koktélparadicsomnyi méret jön be, ahogy a Paprika TV-n mondanák: "rusztikus" saláta lesz ez :D.
A Feta lehet kisebb is, attól függően mennyire sós. Nyugodtan kóstoljuk meg előtte, hiszen az a legjobb a főzésben :)
Miután mindent beledobáltunk egy tálba, facsarjuk rá a citrom levét, ügyelve hogy a magja azért ne kerüljön bele. Locsoljuk meg olivával, ízlés és saláta mennyiségtől függően.
Már csak a fűszerezés marad, itt is kóstolgassunk nyugodtan :) Aki nagyon kezdő, az a citromleves olivaolajba kikeverheti előre a dresszinget (salátaöntetet), úgy könnyebb kialakítani a saját ízvilágot.
A salátát készítsük el előre pár órával, akár előző nap majd hűtőben lefedve hagyjuk érni tálalásig. Én mindig nagyobb adagot csinálok, mert egy kis vasárnapi maradék hússal és félkemény tojással fantasztikus reggeli lehet másnap is :)

Mozarellás bruschetta:
Igen-igen... mindenki elájul a nevétől pedig tulajdonképpen sajtos pirítós :D
Na azért van benne egy kis extra.
Hozzávalók:
Fűszervaj (elkészítés lentebb)
Valamilyen rúd alakú kenyérfajta (bagett vagy franciakenyér, de jó a sima kifli is karikára vágva)
Mozarella

Kezdjük a fűszervajjal. Vegyünk márkázott vajat, vagy teavajat. Ezekkel a legjobb de az a lényeg hogy vaj legyen. öntsünk rá kis olivaolajat (1-2 teáskanállal) épp csak az íze miatt, mivel ez olasz kaja :)
Dobjuk mikrohullámú sütőbe amig meg nem olvad. aztán fűszerezzük ízlés szerint. Én itt friss bazsalikomot, friss metélőpetrezselymet, szárított oregánót (mivel ez még nincs frissen a kis panelkertemben), sót, borsot és megtört szeletelt fokhagymát használtam. Jól keverjük össze és hagyjuk megdermedni. Ha több lett, hát az sem baj hiszen sima szendvicsben is fasza.
A karikára vágott kiflire kenjük rá a fűszervajunkat, majd szeleteljünk rá mozarellát és a vacsi előtt 10 perccel dobjuk be sütőbe 10 percre 180 fokon. Ha megolvad a sajt és ropogós a kifli akkor jó a cucc.
Az igazi bruschetta igazából nagyon sokféle lehet akár csak a melegszendvics, de a lényege a friss darabolt zöldség a piritós tetején. Én ezt a saláta miatt most kihagytam belőle.

Lazac filé:
Nem könnyű beszerezni kisebb városokban falvakban főleg frissen. Én is a Lidli-ben találtam gyorsfagyasztva csakúgy mint a garnélát. Persze baszott drága volt... két szelet (25 dkg) volt 1000 Ft. De higyjétek el megéri...
Kis utánaolvasás után eldöntöttem hogy a lehető legegyszerűbb receptet választom, így legalább nem nyomja el a lazac ízét semmi, és ha most elbasznám, akkor legközelebb tudom majd milyen ízt kell elnyomni benne :)
A hozzávalók nagyon egyszerűek:
Lazacfilé (bármilyen meglepő)

bors
liszt

Igen, ennyi. És nem is kell több. A lazacnak olyan íze van, hogy nem kell más hozzá. Tehát kiolvasztás után (Kivétel a szerencséseknek akik frissen meg tudják venni) törölgessük le a vizet Szilviával vagy bármilyen más nőnemű papírfajtával. Sózzuk, borsozzuk érzéssel. Ha ezt elbasszuk akkor kidobhatjuk a pénzünket :D Szóval a kevesebb néha több :) Majd lisztben forgassuk meg és olajban süssük ki. (Még nem mondtam, de én már csak olivaolajat használok mindenhez. Persze a megfelelő fajtát. Talán ez is megér egy posztot majd :))
Forrósítsuk fel az olajat, majd mindkét oldalát süssük aranybarna ropogósra. És kész.

Na akkor marad a garnéla... Itt már kicsit jobban beindult a fantáziám...
Szóval a garnélára az alap recept azt írta, hogy süssük kb 3 percig forró olajban, majd egy kis citromlével locsolva tálaljuk.
Az én receptem:
Süssük 2-3 percig a garnélát olivaolajon, majd öntsünk rá 1 deci fehérbort, fél citrom levét, a citrom másik felét karikázzuk bele, dobjunk bele friss bazsalikomot, petrezselymet, és borsot. Só nem kell! Én véletlenül felejtetem ki (vagy a fehérbortól amit közben iszogattam...) De nem is kellett! pároljuk ebben a lében még 3 percig és szedjuük tányérra.

Gyors, finom, elegáns, és baszott drága! Csak különleges alkalmakra, de ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése